خواص ده گانه نانو مس

نانو مس ، بهترین انتخاب برای جلوگیری از اکسید و سیاه شدن ظروف مسی با حفظ خواص مفید مس ( دارار بودن یون مس ) می باشد. در این مقاله شما را با خواص نانو مس آشنا خواهیم کرد.

لیوان مسی نانو شده با نانو مس
اول

جلوگیری از اکسید و سیاه شدن ظروف مسی و برنجی

نانو مس با استفاده از فناوری نانو توانسته است یکی از بزرگترین مشکلات صنایع دستی مس و برنز را حل کند. این محصول با قابلیت اکسید گیری فوق العاده، ضمن حفظ زیبایی ظروف تزئینی پذیرایی و پخت و پز ، از اکسید شدن آنها جلوگیری می کند.

ظروف مسی نانو مس
دوم

دارای یون مس و حذف مضرات انواع اکسید مس

از سوالهای مهم مصرف کنندگان این است که نانو مس از انتقال خواص مثبت و مفید مس جلوگیری می کند. محصول نانو مس ضمن جلوگیری از مضرات انواع اکسید مس با دارا بودن یون مس خواص مثبت و مفید مس را حفظ می نماید.

قابلمه مسی نانو شده و نانو نشده ، نانو مس
سوم

مقاوم به حرارت مستقیم ظروف مسی و قطعات صنعتی مسی

یکی از قابلیت های اصلی نانو مس مقاومت به حرارت مستقیم می باشد . نانو مس تنها راه حل جهت حفظ براقیت در قابلمه ها ، کتری و قوری ، شیر جوش و قهوه جوش و سایر ظروف مسی پخت و پز می باشد. البته این ظورف نباید بصورت خالی و بدون آب و یا غذا بر روی اجاق قرار بگیرند.

آنتی اکسید ظروف مسی و برنجی نانو مس
چهارم

قابلیت صادراتی محصولات نانو مس

بسیاری از ظروف مسی قلمکار ، فیروزه کوب و خاتم کاری شده و همچنین ظروف پذیرایی و پخت و پز تولید شده در ایران امکان صادرات را ندارند. چرا که تا انتقال به مقصد بسیاری از این ظروف اکسید شده و قابل عرضه نخواهند بود. در حال حاضر ظروف خاتم کاری و قلمکار و فیروزه کوب مسی با استفاده از کلر روکش می شود. در حالی که کلر دارای ماندگاریکم ، لایه بسیار ضخیم و قیمت بالا و عدم مقاومت حرارتی و همچنین از بین بردن خواص یون مس می باشد. با وجود نانو مس بازرگانان ایرانی با خیال راحت از اکسیدو سیاه شدن مس میتوانند درآمد ارزی بسیاری را عاید کشور کنند.

نمونه ظرف مسی نانو شده با نانو مس
پنجم

پوشش بسیار نازک با طول عمر و ماندگاری بالا

استفاده از فناوری نانو درتولید نانو مس موجب شده تا بر روی محصولات نانو شده لایه بسیار نازکی قرار بگیرد. عدم پوشش جزئیات سطح مس بخصوص در ظروف قلمکار و سینی باعث شده تا زیبایی و جزئیات موجود بر روی ظروف به خوبی حفظ شود. متاسفانه بعضی کارگاه های تولید ظروف مسی با استفاده از کلر مشکلات زیادی را برای مصرف کنندگان به وجود می آورند. پوشش کلر لایه بسیار ضخیمی را بر روی سطح مس ایجاد کرده و تمام جزئیات سطح ظرف قلمکار و یا سینی را پر می کند.

نانو مس - میوه خوری نانو شده
ششم

زیبایی و براقیت ماندگار ظروف و قطعات صنعتی

صنعت مس در گذشته رکود بسیار بدی را تجربه کرده است که یکی از دلایل اصلی آن اکسید و سیاه شدن ظروف و عدم ماندگاری زیبایی اولیه آن در مقابل ظروف استیل ، بلور و کریستال وارداتی می باشد. با استفاده از نانو مس دیگر خیال مصرف کننده از تمیز کردن مداوم ظروف مسی راحت شده و زیبایی و براقیت اولیه ظروف ماندگار می شود.

تولید ظروف مسی زنجان
هفتم

ایجاد اشتغال پایدار در صنایع دستی ( مس و برنز )

تا پیش از این استفاده از ظروف مسی و برنجی در استانهای با رطوبت هوای بالا مانند گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان بسیار ناچیز بود. با افزایش چشمگیرفروش ظروف مسی نانو شده با نانومس در این استانها بسیاری از کارگاه های تولیدی اقدام به افزایش تولید و استخدام نیروی کار جدید کرده اند.

ظروف مسی نانو شده - نانو مس ظروف مسی
هشتم

 افزایش ظرفیت تولید ظروف مسی به دلیل امکان دپوی محصول

تا پیش از این به دلیل اکسید شدن ظروف مسی بسیاری از کارگاه های تولیدی فقط براساس سفارش تولید می کردند و امکان دپی ظروف مسی تولیدی را نداشتند. اما با وجود نانو مس و عدم اکسید شدن ظروف، تولید کنندگان با خیال راحت افزایش ظرفیت تولید داده وبا دپوی ظروف مسی تولیدی ، سفارشات را سریعتر تحویل می دهند.

فنجان مسی نانو شده با نانو مس
نهم

ضد خش شدن ظروف مسی نانو شده و قطعات صنعتی نانو شده

یکی از ایرادات مهمی که ظروف و قطعات صنعتی مسی دارند خش پذیری بسیار زیاد می باشد. نانو مس با توجه به لایه بسیار نازکی که بر روی سطح قرار میگیرد قابلیت ضد خشی را به سطح اضافه کرده و محافظت خوبی را در مقابل خش و سایش دارد.

لیوان مسی نانو شده با نانو مس
دهم

آنتی باکتریال و شستشوی آسان ظروف مسی نانو شده

یکی دیگر از محاسن بزرگ نانو مس آنتی باکتریال بودن این پوشش می باشد. محصولات نانو شده با استفاده از نانومس در صورت کثیف شدن به راحتی شسته شده و حتی محصولات پذیرایی و تزئینی با استفاده از یک دستمال تمیز شده و نیازی به شستشو نخواهد داشت.

مطالب مفید

نانو مس

زیبایی و براقیت ظروف مسی نانو شده با استفاده از فناوری های نوین ماندگار شده و اکسید و سیاه نمی…

دریافت نمایندگی نانو مس

گروه نانو مس با استفاده از فناوری نانو تحول بزرگی را در صنعت مس رقم زده است. این مجموعه پس…

نانو مس اصل را بشناسید

نانو مس اصل !؟ شاید برای شما هم تعجب آور باشد که مگر نانو مس تقلبی هم داریم. متاسفانه باید…

تیزاب نانو – شستشوی مس و برنج

گروه نانو مس با بررسی مشکلات و معظلات صنایع مختلف به خصوص صنعت تولید ظروف مسی راه کارهای اساسی را…